UFC 87 - Betting

Ja, så har det varit ytterliggare en helg som tagit massor av energi och resulterat i en ouppdaterad blogg. Men nu är det dags att kolla lite på oddsen för nästa stora gala - UFC 87. Och att hoppas på en repris av junis utfall. De två matcher jag kommer att betta på är GSP vs Fitch och i synnerhet Lesnar vs Herring - då Lesnar, enligt mig, bara kan vinna på GnP. Men då skall vi komma ihåg att Herrings GnP-försvar är turtling av världsklass. Jag tror att Herring vinner detta komfortabelt om han är game.
UFC 87 Betting

Så, vad har vi för matcher som är intressanta?
Det finns två utgångpunkter i hur jag bettar - eller hur jag brukar betta. Vi utgår från att "100" är det belopp vi ska spela för.
Normalt sett, med många matcher att spela på och stora skillnader i odds så brukar jag fördela det på följande sätt (och med odds):
Säker match, odds - ca 250: 40/100
Två 50-50 matcher, odds - ca +-150: 20*2/100
En eller två underdogs, odds ca +250 och uppåt: 20/100

Om det saknas matcher eller oddsen inte är tillfredställande - så försöker jag betta mindre än "100" på 60-40 matcher, med odds runt +200.

UFC 87 ser för mig, just nu, ut att vara en gala där vi har 60-40 matcher. Och de två matcher jag tänker på är GSP vs Fitch och Lesnar vs Herring. Jag vill spela på underdogen i båda dessa matcher, även om jag tror att GSP vinner - med Lesnar är jag inte alls lika säker och jag kan heller inte förstå att han är så stor favorit. Visst, han är stor. Men han har aldrig varit mer än en medioker brottare i tävlingssammanhang, och wrestling har inte givit honom det han behövt.

Så Lesnar vs Herring:
Jag och några kompisar pratade alltid om det i Pride. Hur Herring var den perfekte gatekeepern. Ni vet fightern som är lite om en dörrvakt åt de allra bästa. Och är det någon som mött de allra bästa så är det Heath, och han har alltid varit game. Alltid gjort helt ok, eller till och med bra matcher mot toppmotstånd. Mot sämre motstånd har han ibland haft lite svårt, vad det verkat, att motivera sig - framförallt träningen innan. Jag tror att han kommer att vinna tämligen enkelt över Lesnar om det är så att han är motiverad och tar matchen på fullt allvar.

Lesnar har inte visat mig någonting annat än bulldozing alá Bob Sapp för att förtjäna att rankas över Herring i den här fighten. Kanske är det en aning naivt av mig avskriva honom så enkelt men jag tror faktiskt att det är så. Visst finns det en möjlighet att han kan Ground and Pounda sig till en vinst men jag tror ändå inte det. Herring by cardio.

GSP vs Fitch:
Oh, det här är mycket svårare. GSP har varit fenomenal i UFC senaste tiden, eller senaste tiden - sista två-tre åren. Han har visat att han är en av världens bästa fighters, i synnerhet mot andra bra fighters. Jag har egentligen inte mycket att gå på när jag någonstans tror att det kan bli en skräll här men någonting säger mig att det faktiskt kan hända. Allt kan hända. Men realistiskt sett så tror jag faktiskt inte att det blir en skräll här. Jag hade egentligen tänkt att lägga ett litet bet på Fitch, men jag ser faktiskt inte hur GSP skall förlora den här matchen. Han är bättre än Fitch i allt, utom möjligtvis BJJ:en och kanske vissa aspekter av brottningen. Hm, Fitch är en grymt bra fighter och har även han imponerat - mycket svårt detta. Men just nu ser det inte ut som att jag tänker betta här, lägger nog ett större bet på Herring i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0