Arlovski vs Fedor?

Såväl Yahoo Sports som DreamFighters.com rapporterar att nästa match för Fedor kommer att vara mot Andrei Arlovski. Något även MMABloggen skriver om här.

Arlovski är en mycket ojämn fighter. Jag kan inte på ark arm nämna någon som är så ojämn som honom när vi talar om topp 5. Inte bara att han från match till match blandar fantastisk fighting med rent medioker sådan, han blandar och ger dessutom mitt i matcher. Till exempel i årtiondets tråkigaste 3:e match mot Sylvia så började han faktiskt riktigt bra för att mot slutet i princip stå och titta på Sylvia - utan att ens försöka. Om han skall ha någon som helst chans mot Fedor så måste han förbättra sig på samtliga punkter och det tror jag inte han har potential att göra. Dessutom verkar det som att psyket är hans kanske största problem - behöver jag ens skriva "till skillnad från Fedor"? Jag ser inte Arlvoski vara bättre än Fedor på någon punkt. Däremot tror jag att han är en av de allra bästa vid sidan av Fedor - om han fightades så som han gjorde mot Rothwell så har han en ok chans. Men även om han gör det så måste han höja sig, framförallt sin boxning då det är där han har chansen att slå Fedor. Men låt oss ponera att det är en bra Arlovski som kliver in i ringen, i det fallet tror jag att oddsen är 60-40 till Fedor. Men med tanke på Arlovskis psyke -

 70-30 till Fedor.

Fedor vs God

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0